FAQ - Usein kysyttyjä kysymyksiä

Usein kysyttyjä kysymyksiä:


 
MISTÄ OSOITTEESTA KOTTON PUOTI LÖYTYY? 

Martista, Stålarminkatu 2, 20810 Turku (Pippurimyllyn talo)

MILLOIN KOTTO ON AUKI?
Turun puoti KESKIVIIKKOISIN klo 11-17, sovitusti muulloinkin. Ajantasaisin tieto löytyy FB-sivuiltamme: www.facebook.com/munkotto Verkkokauppa on tietysti aina auki!

HUOM! Esimerkiksi sairaustapauksissa aukioloajoissa saattaa olla muutoksia. Tällaisissa tilanteissa päivitämme muutoksesta mahdollisimman ajoissa Kotton Facebook-sivuilla! Varminta on tarkistaa aukiolo Facebook-sivuilta tai laittamalla yksityisviestiä Kotton Facebookin kautta tai sähköpostilla (info@kotto.fi).

ONKO KANTOVÄLINEITÄ MAHDOLLISTA KOKEILLA ENNEN OSTAMISTA?
Tottakai! Voit tulla Kotton puodille Turkuun sovittamaan tuotteita sen aukioloaikojen puitteissa. Autamme mielellämme kantovälineen valinnassa. Jos haluat kantovälineen kotisovitukseen, se onnistuu vuokraamon kautta. Jos päädyt ostamaan vastaavan kantovälineen vuokrauksen jälkeen, maksamasi vuokrahinta (max. 30€) vähennetään tuotteen ostohinnasta. Hyvitys on voimassa kaksi (2) viikkoa kantovälineen palautuksesta. Kotton kantovälinevuokraamo vuokraa kantovälineitä sekä Turun puodilta noudettuna että verkkokaupan kautta. Tiedustelethan varaustilannetta etukäteen, jos haluat olla varma että saat haluamasi kantovälineen haluamaasi aikaan vuokralle (vuokraamo@kotto.fi).

MILLÄ MAKSUTAVOILLA VOIN MAKSAA: 
Turun Puoti: käteisellä, sekä pankki- tai luottokortilla
Verkkokauppa: verkkopankkitunnuksilla suoraan tililtä (kaikki suomalaiset pankit), osamaksulla tai laskulla (Collector, Jousto, Everyday-joustoluotto), pankki- tai luottokortilla (Mastercard, Visa, Visa Electron), mobiilimaksulla (Pivo, MobilePay) tai omalla PayPal-tililläsi. PayPal on englanninkielinen. 

YRITIN MAKSAA PAYPALIN KAUTTA PANKKI/LUOTTOKORTILLA, MUTTA SE EI ONNISTUNUT!
Jos sinulla ei ole PayPal-tiliä, valitse vaihtoehto "Pay with debit or credit card". Siirryt sivulle, jossa sinua pyydetään täyttämään kortin tiedot (maa, kortin numero, vanhemispäivä, CSC/turvakoodi ja kortin haltijan etunimi sekä sukunimi). Seuraavaksi sinua pyydetään täyttämään laskutusosoite. Jos haluat toimituksen samaan osoitteeseen, valitse "Ship to my billing address". Vaihtoehtoisesti voit poistaa kyseisen valinnan ja antaa toisen osoitteen toimitusta varten. 

PayPal tarvitsee maksua varten matkapuhelinnumeron (358-alkuisena, ilman +merkkiä edessä) ja sähköpostiosoitteesi. Jos et halua luoda omaa PayPal-tiliä, valitse "No, I don’t want an account now" ja paina CONTINUE-painiketta. PayPal on yksi maailman suosituimmista maksupalveluista ja erittäin turvallinen. He tarvitsevat yhteystietosi vain maksutiedon välittämiseen, eivätkä käytä tietoa muuhun

ONKO TARJOUSTUOTTEITA RAJATON MÄÄRÄ? 
Tarjoustuotteita on lähtökohtaisesti aina rajallinen määrä. Tuotteissa, joissa on erityisen runsaasti variaatioita, tuotteita saattaa olla vain yksi per variaatio ja valikoima vaihtuu jatkuvasti!

ONKO VERKKOKAUPAN OSTOSKORI VARAAVA?
Ostoskori ei ole varaava, joten jokin tuote voi teoriassa loppua sillä aikaa, kun selailet vielä kauppaa. Kun aloitat maksutapahtuman, sinulla on 15 minuuttia aikaa suorittaa maksu loppuun. Ostoskorisi säilyy verkkokaupassa pidemmän aikaa tallessa, mutta se ei takaa, että kyseisiä tuotteita on edelleen varastossa. Valikoimamme elää jatkuvasti, osaa tuotteista on vain 1 tai muutama kappale.

KUINKA PITKÄ TOIMITUSAIKA ON? 
Toimitusaika on noin 2-5 arkipäivää, useimmiten 1-3 arkipäivää. Jos tilauksellasi on erityinen kiire, laita siitä ilmoitus tilauksen lisätietoihin ja vaikka viestiä Kotton FB:n kautta perään. Teemme parhaamme, jotta saisit tilauksesi ajoissa!

TILASIN ÄSKEN VERKKOKAUPAN KAUTTA TUOTTEITA, VOINKO NOUTAA TILAUKSENI KOTTON PUODILTA? 
Jos olemme sillä hetkellä auki ja tilauksesi on maksettu, voimme keräillä tuotteesi, kun tulet paikalle. Saatat joutua odottamaan, jos puodilla on kovin kiireistä. Ruuhka on suurin puolen päivän molemmin puolin. Jos olet valinnut toimitustavaksi noudon, ilmoitamme sinulle viestillä, kun tilauksesi on noudettavissa. Tilaukset on noudettavissa lähtökohtaisesti Kotton aukioloaikojen puitteissa, eli KESKIVIIKKOISIN klo 11-17. Jos haluaisit noutaa toimituksesi aukioloaikojen ulkopuolella, kysy asiasta etukäteen!

MITÄ POSTITUSVAIHTOEHTOJA TEILLÄ ON JA MITÄ TOIMITUS MAKSAA? 
Toimitamme tilauksia ympäri Suomen Postin kautta, kirjeenä (2,50€) tai postipakettina (6,50€). Kanta-asiakkailla postipakettien toimituskulut ovat alhaisemmat (4,50€). Kaikki vähintään 120€ tilaukset veloituksetta! Nouto Turun puodilta on maksuton.

ENTÄ JOS HALUAN PALAUTTAA TAI VAIHTAA JOTAIN? 
Toivomme, että olet tyytyväinen tilauksesi tuotteisiin.  On helpointa ja nopeinta, jos saat suoraan juuri sinulle sopivat tuotteet. Vastaamme tuotteisiin liittyviin kysymyksiin parhaamme mukaan. Nopeiten saat yleensä yhteyden Kotton FB-sivun viestiyhteyden kautta. Jos haluat palauttaa tuotteen tai tuotteita, ilmoita siitä meille ja saat palautusohjeet. Palautus on maksuton, kun käytät määrittämäämme palautustapaa. Ilmoitus palautuksesta tulee tehdä 14 vuorokauden sisällä. Jos haluat vaihtaa tuotteet, palauta alkuperäinen tuote ja tee uusi tilaus normaalisti verkkokaupan kautta.

TULINKIN TOISIIN AATOKSIIN, VOINKO VAIN JÄTTÄÄ TILAUKSEN NOUTAMATTA? 
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus. Noutamatta jääneistä tilauksista perimme 19,90€ käsittelykulun, joka vastaa noutamatta jättämisen aiheuttamia todellisia kuluja. Jos et syystä tai toisesta pääse noutamaan tilaustasi itse, voit valtuuttaa valtakirjalla toisen ihmisen hakemaan paketin puolestasi. Lue tästä lisää Postin sivuita!

SAIN VÄÄRÄN TUOTTEEN / TUOTE OLI RIKKI / TILAUKSESTANI PUUTTUI TUOTE!
Asiakastyytyväisyys on meille todella tärkeää. Ota meihin yhteyttä välittömästi ( info@kotto.fi tai 040-1656123) ja selvitetään asia!

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Voimassa 6.7.2017 alkaen. Aukioloaikoja päivitetty 22.8.2017. 17.11.2017 lisätty maininta pakettien 7pvä säilytysajasta.

Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat Kotto -verkkokaupan (Mai et Lin Oy, 2696928-2) ja yksityisen kuluttajan välistä kauppaa asiakkaan tilatessa Kotto -verkkokaupasta tai sähköpostin välityksellä Suomeen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. 



TURUN PUOTI
Stålarminkatu 2, 20810 Turku (Martissa). Auki keskiviikkoisin klo 11-17 ja sopimuksen mukaan.

TOIMITUSKULUT

Toimituskulut määräytyvät toimitustavan ja lähetyksen koon/painon mukaan. Nouto Kotton Turun puodilta (Stålarminkatu 2, 20810 Turku) on maksuton. Kaikilla vähintään 120€ tilauksilla ILMAINEN TOIMITUS! Rekisteröityneille kanta-asiakkaille edullisemmat toimituskulut. Toimitustapa valitaan verkkokaupan ostoskorissa. HUOMAATHAN, ETTÄ NYKYÄÄN KAIKKIEN KOTIMAAN PAKETTIEN NOUTOAIKA ON 7 PÄIVÄÄ ELLEI MUUTA OLE ERIKSEEN MAINITTU.

Nouto Turun puodilta: MAKSUTON
Kaikki vähintään 120€ tilaukset: 0€
Kirjekuoreen mahtuvat tuotteet: 2,50€
Postipaketti (kanta-asiakkaille): 4,50€
Postipaketti (Suomi): 6,50€
SmartPOST Estonia: 8,50€
Shipping to EU: 9,90€

ILMAINEN PALAUTUS, kun tuote palautetaan Postin asiakaspalautuksena

HUOM! Jos tilaat useita litteitä tuotteita, ne eivät välttämättä mahdu enää kirjekuoreen. Tällöin verkkokauppa muuttaa automaattisesti toimituksen postipaketiksi.

SmartPOST-paketti (Viro/Eesti): 9,50€
Shipping to EU countries: 9,90€

Estimated shipping time outside Finland is 4-10 working days.


TOIMITUS EU:N ULKOPUOLELLE/ INTERNATIONAL SHIPPING OUTSIDE THE EU - Please email info(a)kotto.fi for a shipping quote before ordering!


MAKSUTAVAT
Voit maksaa kotimaisen Checkoutin kautta suoraan verkkopankista (kaikki suomalaiset pankit), kortilla (Visa ja Mastercard), mobiilimaksulla (Pivo ja MobilePay) tai laskulla/osamaksulla (Collector, Jousto ja Everyday).

PayPal on turvallinen ja luotettava kansainvälinen maksunvälittäjä, jolla voit maksaa kätevästi PayPal-tilisi kautta ilman pankkitunnuksia (PayPal-tililtä tai siihen liitetyllä luottokortilla) tai pankki- tai luottokortilla PayPalin toimiessa maksunvälittäjänä. PayPal on englanninkielinen.


HINNAT
Kaikki hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron. Kotto pidättää oikeuden korjata hintoja, jos ne näkyvät virheellisesti teknisistä syistä. Jos hintakorjaus koskee jo tehtyä tilausta, muutos vahvistetaan asiakkaalle ennen tilauksen käsittelyä.

MAKSUTAVAT
Maksamiseen voi käyttää Kotton verkkokaupassa kerrottuja maksutapoja. Kotto voi muuttaa käytettävissä olevia maksutapoja ja ilmoittaa siitä verkkosivuillaan. Ilmoittamalla tietosi kassalla hyväksyt maksuntarjoajan ehdot.

Checkout
Checkout on turvallinen maksutapa. Voit maksaa sen kautta verkkopankkipainikkeilla, pankki- tai luottokortilla, mobiilimaksulla tai jollain Checkoutin tarjoamista lasku/osamaksuvaihtoehdoista. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu ja Checkout Finland Oy on OPn omistuksessa.

PayPal
PayPal on turvallinen ja luotettava kansainvälinen maksunvälittäjä, jolla voit maksaa kätevästi PayPal-tilisi kautta ilman pankkitunnuksia (PayPal-tililtä tai siihen liitetyllä luottokortilla). Voit maksaa PayPalin kautta pankki- tai luottokortilla myös rekisteröitymättä. Katso tarkemmat ohjeet Kotton FAQ-osiosta!

Lue lisää eri maksutavoista täältä: Maksutavat/Kotto

TUOTTEIDEN SAATAVUUS
Verkkokaupan saatavuustiedot pyritään pitämään aina ajan tasalla. Jos jostain syystä tuotteen tai tuotteiden saatavuustiedoissa on ollut virhe, otamme sinuun yhteyttä sähköpostilla tai puhelimitse ja ilmoitamme viivästyksestä toimituksessa. Voit päättää haluatko jäädä odottamaan tuotetta vai perua tilauksen tai sen osan. Voit myös halutessasi vaihtaa tilalle korvaavan tuotteen tai palvelun.  Ylimyyntitilanteissa tilaukset toimitetaan tilausjärjestyksessä.

Kotto pidättää oikeuden perua tuotteen tilaus, jos vastaavaa tuotetta ei ole saatavilla kohtuullisen ajan kuluessa.

TILAAMINEN
Tuotteita voi tilata verkkokaupan ostoskorin kautta tai sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu(a)kotto.fi. Kun asiakas on jättänyt tilauksen, hänelle lähetetään automaattisesti tilausvahvistus, johon sisältyy kuvaus tilauksen sisällöstä. Kun tilaus on käsitelty ja valmis toimitukseen, tapahtumasta lähetetään asiakkaalle toimitusvahvistus.

Tilaukset toimitetaan Postin välityksellä. Kirjelähetykset saapuvat suoraan postilaatikkoosi, eivätkä sisällä seurantakoodia. Paketit toimitetaan valitsemaasi Postin noutopisteeseen tai SmartPOST-pakettiautomaattiin.

Jos kaikki tilaamasi tuotteet ovat varastossa, toimitusaika on noin 2-5 arkipäivää. Ilmoitamme sinulle, jos oletettu toimitusaika on yli 5 arkipäivää. Huomaathan, että nykyään kaikkien kotimaan pakettien noutoaika on 7 päivää, ellei muuta ole erikseen mainittu!

Toimituskulut määräytyvät toimitustavan ja lähetyksen koon/painon mukaan. Nouto Turun puodilta (Stålarminkatu 2, 20810 Turku) on maksuton. Kaikki vähintään 120€ tilaukset ilman toimituskuluja! Toimitustapa valitaan verkkokaupan ostoskorissa.

Nouto Turun puodilta: MAKSUTON
Kirjekuoreen mahtuvat tuotteet: 2,50€
Postipaketti (kanta-asiakkaille): 4,50€
Postipaketti (Suomi): 6,50€
Tilaus vähintään 120€: ILMAINEN TOIMITUS
SmartPOST-paketti (Viro/Eesti): 8,50€
Shipping to EU countries: 9,90€

TOIMITUS EU:N ULKOPUOLELLE / INTERNATIONAL SHIPPING OUTSIDE THE EU - Please email info(a)kotto.fi for a shipping quote before ordering!

Nouto puodilta
Verkkokaupasta tilatut tuotteet on mahdollista noutaa Kotton puodilta Martista (Stålarminkatu 2, 20810 Turku) puodin aukioloaikojen puitteissa.

Puoti on auki KESKIVIIKKOISIN klo 11-17 tai sopimuksen mukaan. Saat viestin, kun tilauksesi on valmis noudettavaksi. Tarkistathan ajantasaiset aukioloajat aina etukäteen Kotton Facebook-sivuilta.

Toimitus ulkomaille / International shipping
Toimitamme suurinta osaa tuotteista myös Suomen ulkopuolelle. Otathan huomioon, että osassa tuotteita on valmistajan asettamia rajoituksia myynnin suhteen. Toimituskulut veloitetaan todellisten kulujen mukaan, pyydäthän arvion toimituskuluista ennen tilaamista!

We ship most of the products outside Finland. Please note that some of the products might have limited availability outside Finland due to restrictions set by the manufacturer. The shipping rate in the web shop is only an estimate. Customers outside the EU, please contact us to get an exact shipping quote before ordering!

SmartPOST parcel to Estonia (Eesti): 8,50€
Shipping to EU countries: 9,90€

Zone 3: USA, Iceland, Canada, Canary Islands (Spain), Norway, Switzerland, Russia
Zone 4: Australia, Japan, China, South Korea, Thailand, New Zealand

VAIHTO JA PALAUTUS
Palautus Suomen sisällä on maksuton, kun tuote palautetaan Postin asiakaspalautuksena. Verkkokaupasta tai sähköpostitse ostetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu ja ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä. Palautusoikeus ei koske mittatilaustuotteita, hygieniatuotteita (alusvaatteet, kestosuojat, liivinsuojat, rintapumput ja muut imetyksen apuvälineet, hammasharjat) tai asiakkaalle erikseen valmistettuja tai tilattuja tuotteita, jotka eivät kuulu Kotton tavalliseen valikoimaan.

Verkkokaupasta tai sähköpostitse tilattuun tuotteeseen saa tutustua, mutta palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön, pesemätön ja myyntikuntoinen. Tuotteet tulee palauttaa niiden alkuperäisissä pakkauksissa. Kaikkien alkuperäisten etikettien tulee olla kiinni tuotteessa. Mikäli Kotto toteaa, että tuote ei ole enää myyntikuntoinen, palautetaan tuote asiakkaalle ja asiakkaalta veloitetaan hinnaston mukaiset postikulut.

Mikäli haluat palauttaa tuotteen, pyydä palautusohjeet sähköpostitse ( asiakaspalvelu(a)kotto.fi ) 14 vuorokauden kuluessa tuotteen saapumisesta. Huolehdi, että saat palautuksesta seurantakoodin ja muista säilyttää Postista saamasi kuitti palautuksesta!

Palautus on maksuton, kun tuote palautetaan Suomen sisällä Postin asiakaspalautuksena. Käytettäessä muita toimitusmenetelmiä, asiakas maksaa itse palautuksen. Jos tilausarvoltaan vähintään 120€ tilauksesta palautetaan osa ja lopullisen tilauksen arvo jää alle 120€, hyvitettävästä summasta vähennetään tavallisten toimituskulujen osuus (6,50€). Itse palautus on maksuton. Tämä koskee myös muita postikuluttomuustarjouksia ja -kampanjoita, sekä määräalennuksia ja muita vastaavia etuja. Jos kampanjan tai tarjouksen ehdot eivät täyty palautuksen jälkeen, niistä saatu etu ei ole enää voimassa ja mahdolliset muutokset tilauksen arvossa otetaan huomioon palautushyvitystä tehdessä.

Kotto korvaa virheellisen tai väärin toimitetun tuotteen palautuskulut. Ota yhteyttä ( asiakaspalvelu(a)kotto.fi ) ja korjaamme tilanteen parhaan taitomme mukaan!

Palautus maksetaan pääsääntöisesti samalla maksuvälineellä, jolla alkuperäinen ostos on suoritettu. Kotto hyvittää palautetut tuotteet viimeistään 14 päivän kuluessa palautuksen saapumisesta, mikäli tuote on moitteettomassa kunnossa.

HUOM! Postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia ei lunasteta ja kulut tulevat asiakkaan maksettavaksi. Käytäthän vain ennalta sovittuja postitustapoja.

Vaihto
Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta hallussasi oleva tuote palautusohjeiden mukaan ja tilaa uusi tuote verkkokaupasta. Jos haluat odottaa maksupalautusta ennen uuden tilauksen tekemistä, voit pyytää palautusilmoituksen yhteydessä varaamaan toivomasi tuotteen.

LUNASTAMATTOMAT PAKETIT / postitetut tuotteet
Paketin noutamatta jättäminen ei ole yhtä kuin tilauksen peruutus tai palautus!

HUOM! Lunastamattomista tilauksista perimme 19,90€, joka vastaa toimituskulujen ja muiden käsittelykulujen todellisia kustannuksia. Jos sinun ei syystä tai toisesta ole mahdollista noutaa itse pakettia, voit valtuuttaa valtakirjalla toisen henkilön tekemään sen puolestasi.

PALVELUEHDOT
Luethan Kotton tarjoamien tai välittämien palveluiden (vuokrattavat tuotteet, kurssit, tapahtumat, tilavuokraus) ehdot tarkkaan ennen tilaamista. Tilaamalla tai varaamalla palvelun hyväksyt sen ehdot. Palvelutilaukset ja varaukset ovat sitovia, ellei sopimusehdoissa toisin mainita tai rajata.

REKLAMAATIOT
Haluamme, että olet tyytyväinen saamasi palveluun ja tilauksesi tuotteisiin!

Mikäli toimitus on virheellinen tai tuote on vahingoittunut, tulee ilmoitus virheestä tehdä viipymättä asiakaspalveluun osoitteella asiakaspalvelu(a)kotto.fi, jotta voimme vaihtaa tai hyvittää tuotteen. Ilmoitukseen tulee liittää kuvaus tuotteen virheestä. Virhe korvataan pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheetön tuote, ilman että tilaajalle syntyy tästä kuluja. Jos tämä ei ole mahdollista, tuotteesta maksettu hinta maksetaan tilaajalle etukäteen sovitulla tavalla, kun viallinen tuote on vastaanotettu palautuksena.

Tarkista pakkauksesi kunto sitä noutaessa ja kerro välittömästi Postin henkilökunnalle, jos huomaat sen vahingoittuneen. Jos tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus jo Postin toimipisteellä asioidessasi.

VASTUUNRAJOITUS
Kotto / Mai et Lin Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä vahingoista.

RIIDANRATKAISUELIN
Mai et Lin Oy:n ja tilaajan välistä sopimusta koskevat mahdolliset riita-asiat pyritään aina ensisijaisesti sopimaan tilaajan ja Mai et Lin Oy:n kesken.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Kuluttajaviraston ohjeiden mukaan ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

ODR-foorumi (http://ec.europa.eu/odr) on Euroopan komission verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi, jolle on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Suomalainen kuluttajan, jolla on riitatilanne suomalaisen verkkokaupan kanssa, kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.

TARJOUSKAMPANJAT JA KAMPANJAKOODIT
Tarjouskampanjoissa kampanjakoodi tulee syöttää tilauksen yhteydessä ostoskorissa sille varattuun kenttään. Kampanjakoodia ei voi hyödyntää enää tilauksen tekemisen jälkeen. Samassa tilauksessa voi käyttää vain yhtä (1) koodia. Tarjoustuotteita- ja palveluita saattaa olla saatavilla vain rajoitettu määrä. Alennuksia ei voida myöntää jälkikäteen.

TILAUS- JA TOIMITUSEHTOJEN MUUTTAMINEN
Kotto pidättää oikeuden muuttaa näitä tilaus- ja toimitusehtoja ilman erillistä ilmoitusta. Asiakkaan tulee ennen tilaamista tutustua kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin.