NOUTO/PALAUTUS TURUN TOIMISTOLLA

VKO 18 ekstranoutomahdollisuus LA 4.5. klo 12-16. Lauantaina voit noutaa PE 3.5. klo 12 mennessä tehtyjä tilauksia. Tämän jälkeen tehdyt noutotilaukset jäävät seuraavaan noutopäivään (KE 16-18). Luethan alta tarkemmat tiedot noutotilauksista!


Kotton uudella Turun toimistolla on jatkossa noutomahdollisuus kerran viikossa KESKIVIIKKOISIN KLO 16-18 (tilaus tulee olla tehty TI klo14 mennessä, jotta se ehtii keskiviikon noutoon)! Tällöin voit noutaa maksutta verkkokaupasta tekemäsi tilauksen tai palauttaa verkkokaupasta tilattuja tuotteita (myös livepalautuksista tulee tehdä noutoilmoitus). Voit samalla myös sovittaa tilaamiasi kenkiä ja jättää mahdollisesti epäsopivat kengät heti palautettavaksi! Jos haluat sovittaa tilaamiasi kenkiä paikan päällä tai kysellä malleista jotain, saavuthan paikalle hieman ennen sulkemisaikaa, jotta ehdit sovittaa niitä rauhassa :) Tarkistathan aina ajantasaisen noutoajan tilaussivulta. Alta löydät lisätietoja livepalautuksista ja noutotilauksista! HUOM - Verkkokaupan isolla varastolla Skanssissa ei ole mahdollista noutaa tai palauttaa tuotteita.

MISSÄ?
Puutarhakatu 59, 20100 Turku
 - vaaleansinisen kerrostalon alakerrassa

MILLOIN? 
Keskiviikkoisin klo 16-18.
Jotta tilaus ehtii noutopäivään, tilaus tulee olla tehty loppuun TIISTAINA ENNEN KLO 14:00. Tähän mennessä valmistuneet tilaukset keräillään verkkokaupan varastolla ja kuljetetaan toimistolle ennen noutoaikaa. Tiistaina klo 14 jälkeen tai keskiviikkona tehdyt tilaukset eivät valitettavasti ehdi enää keskiviikon noutopäivään! Verkkokaupan varasto sijaitsee toiose

MITEN?

Tilaukset tehdään normaalisti verkkokaupassa ja valitaan toimitusvaihtoehdoksi Nouto. HUOM - myös noutotilauksiin tulee täyttää asiakkaan osoitetiedot, jotta tilauksen saa tehtyä loppuun! Jotta tilaus ehtii noutopäivään, tilaus tulee olla tehty loppuun TIISTAINA ENNEN KLO 14:00. Tähän mennessä valmistuneet tilaukset keräillään verkkokaupan varastolla ja kuljetetaan toimistolle ennen noutoaikaa. Tiistaina klo 14 jälkeen tai keskiviikkona tehdyt tilaukset eivät valitettavasti ehdi enää keskiviikon noutopäivään! Verkkokaupan varasto sijaitsee toisella puolen kaupunkia, joten verkkokaupan tuotteita ei ole mahdollista noutaa toimistolta pikanoutona.

HUOM! LÄHETÄMME AINA VIELÄ ERIKSEEN ILMOITUKSEN, KUN TILAUKSESI ON KERÄILTY JA VALMIS NOUDETTAVAKSI SEURAAVANA NOUTOPÄIVÄNÄ.
Näin voimme välttyä tilanteelta, jossa jotain tilauksesi tuotetta ei olla onnistuttu paikantamaan varastolla ja tilaus ei ehdi valmistua noutopäivään mennessä. Sovimme tällaisessa tilanteessa aina erikseen tilauksen toimittamisesta tai mahdollisista muutoksista tilauksen tuotteissa!

PALAUTUKSET TURUN TOIMISTOLLE:
Jos haluat palauttaa verkkokaupasta tilattuja kenkiä, myös tämä on jatkossa mahdollista noutoaikoina. Huomaathan, että myös toimistolle palautettavissa tilauksissa tulee tehdä palautusilmoitus palautusohjeiden mukaisesti 14vrk tilauksen vastaanottamisesta!
Palautusilmoituksesta sinulla on 14vrk aikaa palauttaa tuotteet meille. Jos tämä ei osu noutoaikojen kanssa sopivasti, voit palauttaa tilauksesi tavalliseen tapaan postitse palautusohjeiden mukaisesti. Tällöin palautuksesta peritään normaali palautuksesta syntyvä toimituskulu. Toimistolle palautetuista tilauksista ei peritä palautuskulua.

Liitäthän palautuksen mukaan lapun, jossa on nimesi, tilausnumero ja palautettavien tuotteiden tiedot. Tässä toimii hyvin esim. tuotteiden kanssa saamasi lähetyslista, johon on merkitty palautettavat tuotteet. Toimitamme palautettavat tuotteet verkkokaupan varastolle käsiteltäväksi ja on tärkeää, että palautuksen tiedot kulkevat niiden mukana! Palautusten käsittelyaika on n. 1-2vko ja maksu palautetaan alkuperäisellä maksutavalla. Ilmoitamme kun palautuksesi on käsitelty loppuun ja maksu hyvitetty!

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Voimassa 10.6.2022 alkaen. 

Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat Kotto-verkkokaupan (Mai et Lin Oy, 2696928-2) ja yksityisen kuluttajan välistä kauppaa asiakkaan tilatessa Kotto -verkkokaupasta tai sähköpostin välityksellä Suomeen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.


HUOM! TUTUSTU TURUN UUDEN TOIMISTON NOUTOEHTOIHIN JA TARKISTA AJANTASAINEN NOUTOAIKA TILAUSSIVULTA ENNEN TILAUKSEN TEKEMISTÄ. TOIMISTOLLA NOUTOMAHDOLLISUUS TOISTAISEKSI KERRAN VIIKOSSA. NOUTOTILAUKSET TULEE TEHDÄ VIIMEISTÄÄN EDELTÄVÄNÄ ARKIPÄIVÄNÄ KLO 14.

TOIMITUSKULUT
Toimituskulut määräytyvät toimitustavan ja lähetyksen koon/painon mukaan. Kaikilla vähintään 130€ tilauksilla MAKSUTON TOIMITUS! Rekisteröityneille kanta-asiakkaille edullisemmat toimituskulut Postipaketeille. Toimitustapa valitaan verkkokaupan ostoskorissa. HUOMAATHAN, ETTÄ NYKYÄÄN KAIKKIEN KOTIMAAN PAKETTIEN NOUTOAIKA ON 7 PÄIVÄÄ ELLEI MUUTA OLE ERIKSEEN MAINITTU!

Kaikki vähintään 130€ tilaukset (Manner-Suomi): MAKSUTON

Postipaketti (kanta-asiakkaille): 4,50€
Postipaketti (Manner-Suomi): 5,90€
Postin kotiinkuljetus / Ovelle-paketti: 8,90€
Matkahuolto (Manner-Suomi): 5,90€
Matkahuolto (kanta-asiakkaille): 4,50€

NOUTO TURUN TOIMISTOLTA (Puutarhakatu 59, 20100 Turku): MAKSUTON
(Huom! Noutomahdollisuus toistaiseksi vain kerran viikossa - tarkistathan ajantasaisen noutoajan ostosivulta)

KUN TILAUKSEN KAIKKI TUOTTEET OVAT VARASTOSSA, PAKETTIEN TOIMITUSAIKA ON N. 1-4 ARKIPÄIVÄÄ, USEIMMITEN 1-2 ARKIPÄIVÄÄ!

Shipping to EU: 9,50€

TOIMITAMME TÄLLÄ HETKELLÄ TILAUKSIA VAIN MANNER-SUOMEEN (EMME TOIMITA TÄLLÄ HETKELLÄ TILAUKSIA AHVENANMAALLE). UNFORTUNATELY WE CANNOT SHIP OUTSIDE MAINLAND FINLAND AT THE MOMENT!

PALAUTUS ON MAKSULLINEN / palautuskulut asiakkaalle 5,90e per palautuslähetys (kanta-asiakkaille 4,50e) - pyydä meiltä sähköpostitse ohjeet asiakaspalautukseen 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta! Palautuskulu vähennetään automaattisesti asiakkaalle maksetusta hyvityksestä. Jos asiakas palauttaa koko tilauksen, alkuperäiset toimituskulut palautetaan asiakkaalle ja ne tyypillisesti kattavat palautuskulun osuuden. Erityistoimituksissa, kuten kotiinkuljetus, toimituskuluhyvityksestä vähennetään erityistoimituksen ja vastaavan tavanomaisen toimituksen (postipaketti) hinnan erotus. Jos tilaus on esim. alunperin ollut yli 130e ja palautuksen jälkeen asiakkaalle jäävien tuotteiden arvo jää alle 130e, maksuttoman toimituksen ehdot eivät enää täyty ja hyvityksestä vähennetään palautuskulujen ( 5,90e / kantiksille 4,50e) lisäksi alkuperäisten toimituskulujen osuus (Postipaketit ja Matkahuollon paketit 5,90e / kanta-asiakkaille 4,50e, kotiinkuljetukset 8,90e).

COST OF RETURN INSIDE FINLAND IS 5,90€/4,50€ PER RETURN SHIPPING (ÅLAND EXCLUDED). RETURNS AND EXCHANGES OUTSIDE MAINLAND FINLAND ARE ON CUSTOMER'S RESPONSIBILITY AND ALL SHIPPING EXPENSES ETC. ARE PAID BY THE CUSTOMER. PLEASE LET US KNOW BY EMAIL ( info@kotto.fi ) IF YOU WOULD LIKE TO RETURN OR EXCHANGE YOUR ORDER.


Shipping to Åland and EU countries: 9,50€ - NOT AVAILABLE AT THE MOMENT!

Estimated shipping time outside Finland is 4-10 working days. 


TOIMITUS EU:N ULKOPUOLELLE/ INTERNATIONAL SHIPPING OUTSIDE THE EU - NOT AVAILABLE AT THE MOMENT!


MAKSUTAVAT
Voit maksaa Paytrailin kautta suoraan verkkopankista (kaikki suomalaiset pankit), kortilla (Visa ja Mastercard), mobiilimaksulla (Pivo ja MobilePay) tai laskulla/osamaksulla (Jousto, OP Lasku ja Walley).

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Katso toimitusehtojen kieliversiot »

PayPal on turvallinen ja luotettava kansainvälinen maksunvälittäjä, jolla voit maksaa kätevästi PayPal-tilisi kautta ilman pankkitunnuksia (PayPal-tililtä tai siihen liitetyllä maksukortilla) tai pankki- tai luottokortilla PayPalin toimiessa maksunvälittäjänä. PayPal on englanninkielinen.


HINNAT
Kaikki hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron. Kotto pidättää oikeuden korjata hintoja, jos ne näkyvät virheellisesti teknisistä syistä tai hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe. Jos hintakorjaus koskee jo tehtyä tilausta, muutos vahvistetaan asiakkaalle ennen tilauksen käsittelyä ja toimitusta. Mahdolliset kampanjahinnat tai muut alehinnat koskevat vain kampanja-aikana tehtyjä uusia tilauksia. Jos tuote vaihdetaan alekampanjan loputtua, vaihdettava tuote on lähtökohtaisesti normaalihintainen. Samoin jos jonkin edun ehdot eivät enää täytyy, etu ei ole enää voimassa.

MAKSUTAVAT
Maksamiseen voi käyttää Kotton verkkokaupassa kerrottuja maksutapoja. Kotto voi muuttaa käytettävissä olevia maksutapoja ja ilmoittaa siitä verkkokaupan maksusivulla. Ilmoittamalla tietosi kassalla hyväksyt maksuntarjoajan ehdot. Tutustu huolellisesti laskuntarjoajien ehtoihin ennen tilauksen hyväksymistä. Olethan laskutusasioihin liittyvissä asioissa yhteydessä suoraan laskun tarjoajaan.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Katso toimitusehtojen kieliversiot »

PayPal
PayPal on turvallinen ja luotettava kansainvälinen maksunvälittäjä, jolla voit maksaa kätevästi PayPal-tilisi kautta ilman pankkitunnuksia (PayPal-tililtä tai siihen liitetyllä luottokortilla). Voit maksaa PayPalin kautta pankki- tai luottokortilla myös rekisteröitymättä. Katso tarkemmat ohjeet Kotton FAQ-osiosta!

Lue lisää eri maksutavoista täältä: Maksutavat/Kotto

TUOTTEIDEN SAATAVUUS
Verkkokaupan saatavuustiedot pyritään pitämään aina ajan tasalla. Jos jostain syystä tuotteen tai tuotteiden saatavuustiedoissa on ollut virhe, otamme sinuun yhteyttä sähköpostilla tai puhelimitse ja ilmoitamme viivästyksestä toimituksessa mahdollisimman nopeasti. Voit päättää haluatko jäädä odottamaan tuotetta vai perua tilauksen tai sen osan. Voit myös halutessasi vaihtaa tilalle korvaavan tuotteen tai palvelun. Ylimyyntitilanteissa tilaukset toimitetaan tilausjärjestyksessä.

Kotto pidättää oikeuden perua tuotteen tilaus, jos vastaavaa tuotetta ei ole saatavilla kohtuullisen ajan kuluessa tai jos tuotetta ei ole saatavilla enää lainkaan.

TILAAMINEN
Tuotteita voi tilata verkkokaupan ostoskorin kautta. Kun asiakas on jättänyt tilauksen, hänelle lähetetään automaattisesti tilausvahvistus, johon sisältyy kuvaus tilauksen sisällöstä. Tarkistathan tilauksesi huolellisesti ennen sen hyväksymistä. Tarkista myös tilausvahvistus heti sen saavuttua ja ilmoita mahdollisimman nopeasti, jos siinä on virheitä. Jos tilaus on ehditty lähettää, palautuksesta peritään normaali palautuskulu (5,90e / kantiksille 4,50e). Tilaukset käsitellään arkipäivisin useimmiten muutamissa tunneissa, joten emme voi taata, että ehdimme pysäyttää tilauksen ennen sen lähettämistä. Kun tilaus on käsitelty ja valmis toimitukseen, tapahtumasta lähetetään asiakkaalle toimitusvahvistus.

Tilaukset toimitetaan Postin tai Matkahuollon välityksellä. Pikkupaketit toimitetaan postilaatikkoon. Paketit toimitetaan valitsemaasi Postin tai Matkahuollon noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin (jos Smartpostissa on päällä pakettien ohjaus, paketit ohjataan asiakkaan määrittämään ensisijaiseen noutopisteeseen puhelinnumeron perusteella). HUOM - Valitsemasi automaatin ollessa täynnä, lähetys ohjataan automaattisesti toiseen lähellä olevaan noutopisteeseen, jossa on tilaa! Tilaus voidaan toimittaa myös suoraan maahantuojan, valmistajan tai yhteistyökumppanin varastolta.

Toimitukset Turun toimistolta tapahtuvat sen ajantasaisten noutoaikojen puitteissa!

Jos kaikki tilaamasi tuotteet ovat varastossa, toimitusaika on tyypillisesti paketeilla noin 1-4 arkipäivää. Pakettien toimitusaika on useimmiten 1-2 arkipäivää. Toimitusaika saattaa olla ajoittain hieman pidempi, mutta ilmoitamme sinulle, jos pakettisi oletettu toimitusaika on pidempi kuin 5 arkipäivää!  Huomaathan, että arkipyhät vaikuttavat toimitusaikoihin!

HUOM - Postin toimitusaika kirjeille on muuttunut 1.3.2019 alkaen 1-2 arkipäivästä 4 arkipäivään. Tämä yhdistettynä jo aiemmin käyttöön otettuun neljän arkipäivän jakeluun (tiistaisin ei jaeta kirjepostia) hidastaa huomattavasti kirjelähetysten liikkumista. Emme enää tarjoa kirjelähetyksiä niiden välillä huomattavan pitkien toimitusaikojen vuoksi.

ENNAKKOTILAUSTUOTTEITA SISÄLTÄVIEN TILAUSTEN TOIMITUS:

Ennakkotilattujen tuotteiden saapumisaika on aina vain arvio, ellei muuta mainita - emme voi taata tuotteiden saapuvan arvioituna ajankohtana.
Ennakkotilaukset postitetaan pääsääntöisesti muutaman arkipäivän sisällä niiden saapumisesta meille. Suurimpien ennakkotilauserien kohdalla ennakkotilausten toimituksessa voi kestää 2-5 päivää. HUOM! Jos tilauksessasi on mukana ennakkotilattuja tuotteita, koko toimitus lähetetään vasta ennakkotilattujen tuotteiden saavuttua varastoomme, ellei muuta ole sovittu. Voimme lähettää tuotteita useammassa lähetyserässä asiakkaan erillisestä pyynnöstä, asiakkaan kustannuksella (maksu ylimääräisestä toimituksesta 5,90e/4,50e per lähetys). Tilauksen jakamista voi pyytää sähköpostitse: info (at) kotto.fi

Nykyään kaikkien kotimaan pakettien noutoaika on 7 päivää, ellei muuta ole erikseen mainittu!

Toimituskulut määräytyvät toimitustavan ja lähetyksen koon/painon mukaan. Kaikki vähintään 130€ tilaukset ilman toimituskuluja! Toimitustapa valitaan verkkokaupan ostoskorissa.

TOIMITUSKULUT (Manner-Suomi)

Tilaus vähintään 130€: MAKSUTON TOIMITUS!

Postipaketti (Suomi): 5,90€
Kotiinkuljetus (Posti): 8,90€
Matkahuollon paketti (Suomi): 5,90€
Nouto Turun toimistolta (kerran viikossa): MAKSUTON 

TOIMITUSKULUT KANTA-ASIAKKAILLE (Manner-Suomi)
Tilaus vähintään 130e: MAKSUTON TOIMITUS!

Postipaketti (Suomi): 4,50€
Matkahuollon paketti (Suomi): 4,50€
Nouto Turun toimistolta (kerran viikossa): MAKSUTON


Turun toimistolla (Puutarhakatu 59, 20100 Turku) on noutomahdollisuus tällä hetkellä  vain kerran viikossa ja tilaus tulee tehdä VIIMEISTÄÄN NOUTOPÄIVÄÄ EDELTÄVÄNÄ ARKIPÄIVÄNÄ KLO 14! Edellisenä päivänä klo 14 jälkeen tai noutopäivänä tehdyt tilaukset eivät valitettavasti ehdi noutopäivään, sillä tuotteita ei ehditä tällöin enää keräillä ja noutaa verkkokaupan varastolta ajoissa.

Nopeimmin saat yleensä tilauksesi Postipakettina - jos paketilla on erityinen kiire, kirjoita tästä toive tilauksen lisätietokenttään ja pyrimme lähettämään tilauksesi erityisen nopeasti!

Shipping to EU countries: 9,50€ - SHIPPING OUTSIDE MAINLAND FINLAND NOT AVAILABLE AT THE MOMENT.

Toimitus ulkomaille / International shipping - UNFORTUNATELY WE CANNOT SHIP OUTSIDE MAINLAND FINLAND AT THE MOMENT.
Toimitamme suurinta osaa tuotteista myös Suomen ulkopuolelle. Otathan huomioon, että osassa tuotteita on valmistajan asettamia rajoituksia myynnin suhteen. Toimituskulut veloitetaan todellisten kulujen mukaan, pyydäthän arvion toimituskuluista ennen tilaamista!

We ship most of the products outside Finland. Please note that some of the products might have limited availability outside Finland due to restrictions set by the manufacturer. The shipping rate in the web shop is only an estimate. Customers outside the EU, please contact us to get an exact shipping quote before ordering!

Shipping to EU countries: 9,50€ / NOT AVAILABLE AT THE MOMENT

HUOM - JOS ET OLE SAANUT SÄHKÖPOSTITSE AUTOMAATTIVASTAUSTA, JOKA SISÄLTÄÄ OHJEET TUOTTEIDEN VAIHTOON JA PALAUTUKSEEN, SAAT NE TÄÄLTÄ LINKISTÄ -> *VAIHTO JA PALAUTUS*

VAIHTO JA PALAUTUS
Verkkokaupasta tai sähköpostitse ostetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu ja ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä. Palautus on aina maksullinen - palautuskulu asiakkaalle 5,90€ per palautuslähetys, kanta-asiakkaille 4,50e per palautuslähetys. Palautus on mahdollista tuoda myös noutopäivänä Turun toimistolle (Puutarhakatu 59, 20100 Turku - TARKISTATHAN AJANKOHTAISEN AIKATAULUN AINA ETUKÄTEEN TURUN TOIMISTO/SHOWROOM SIVUILTA). HUOM - Palautuksia ei ole mahdollista tuoda toimistolle muulloin kuin noutopäivinä ennalta ilmoitettuun aikaan! Jos tilauksesta palautetaan tuotteita postitse useammassa erässä, jokaisesta erästä peritään em. palautuskulu. Palautusoikeus ei koske mittatilaustuotteita, hygieniatuotteita (alusvaatteet, kestosuojat, liivinsuojat, avatut rintapumput ja muut imetyksen apuvälineet, sekä hammasharjat) tai asiakkaalle erikseen valmistettuja tuotteita, jotka eivät kuulu Kotton tavalliseen valikoimaan.

Verkkokaupasta tai sähköpostitse tilattuun tuotteeseen saa tutustua samaan tapaan kuin kaupassa, mutta saadakseen täyden hyvityksen, palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön, pesemätön ja myyntikuntoinen. Toivomme tuotteiden palautuvan niiden alkuperäisissä pakkauksissa ja alkuperäisten etikettien olevan kiinni tuotteessa. Mikäli Kotto toteaa, että tuote ei ole enää myyntikuntoinen, palautetaan tuote asiakkaalle ja asiakkaalta veloitetaan hinnaston mukaiset postikulut.

Mikäli haluat palauttaa tuotteen, pyydä palautusohjeet sähköpostitse ( info (a) kotto.fi ) 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautuslähetys tulee laittaa matkaan ohjeidemme mukaisesti 14vrk sisällä palautusilmoituksen tekemisestä. Jos haluat palauttaa tuotteen Turun toimiston noutopäivänä, varmistathan etukäteen, että pääset paikalle noutopäivänä ilmoitettuun aukioloaikaan! Muuten palautus tulee lähettää postitse ja siitä peritään normaalin hinnaston mukainen palautuskulu.

Palautuskulu on 5,90€ per palautuslähetys (kanta-asiakkaille 4,50e), kun tuote palautetaan Manner-Suomen sisällä. Palautuskulu vähennetään automaattisesti asiakkaalle maksettavasta hyvityksestä. Turun toimistolle palautetuista lähetyksistä ei peritä palautuskulua. Huomaathan, että toimistolle voi palauttaa tuotteita VAIN ennalta ilmoitettuina noutopäivinä/aikoina. Ahvenanmaalle (Åland) ja ulkomaille toimitetuissa tilauksissa asiakas vastaa itse palautuskuluista. Jos tilausarvoltaan vähintään 130€ tilauksesta palautetaan osa ja lopullisen tilauksen arvo jää alle 130€, hyvitettävästä summasta vähennetään myös alkuperäisen tilauksen tavanomaisten toimituskulujen osuus (5,90€ tai kanta-asiakkaille 4,50€, kotiinkuljetuksissa 8,90€). Tämä koskee myös muita postikuluttomuustarjouksia ja -kampanjoita, sekä määräalennuksia ja muita vastaavia etuja - Jos kampanjan tai tarjouksen ehdot eivät täyty enää palautuksen jälkeen, niistä saatu etu ei ole enää voimassa ja mahdolliset muutokset tilauksen arvossa otetaan huomioon palautushyvitystä tehdessä!

Kotto korvaa virheellisen tai väärin toimitetun tuotteen palautuskulut. Ota yhteyttä ( info (a) kotto.fi ) ja korjaamme tilanteen parhaan taitomme mukaan!

Palautus maksetaan pääsääntöisesti aina samalla maksuvälineellä, jolla alkuperäinen ostos on suoritettu. Kotto hyvittää palautetut tuotteet viimeistään 14 päivän kuluessa palautuksen saapumisesta, mikäli tuote on moitteettomassa kunnossa. Emme ilmoita tuotteen saapumisesta varastollemme, vaan lähetämme ilmoituksen kun palautus on käsitelty loppuun. Tyypillinen käsittelyaika palautuksilla on tällä hetkellä n. 1-2 viikoa niiden saapumisesta varastolle.

HUOM! Postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia ei lunasteta ja kulut tulevat asiakkaan maksettavaksi. Käytäthän vain ennalta sovittuja postitustapoja.

VAIHTO
Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta hallussasi oleva tuote normaalisti palautusohjeiden mukaan ja tilaa uusi tuote verkkokaupasta. Palautus on maksullinen (5,90e, kanta-asiakkaille 4,50e). Jos haluat odottaa maksupalautusta ennen uuden tilauksen tekemistä, voit pyytää palautusilmoituksen yhteydessä varaamaan toivomasi tuotteen. Varmistamme tuotteen saatavuuden erikseen. Huomioithan, että emme voi taata, että toivomaasi tuotetta on saatavilla kun käsittelemme pyyntösi varata tuote.

NOUTAMATTA JÄTETYT/LUNASTAMATTOMAT PAKETIT 
Paketin noutamatta jättäminen ei ole yhtä kuin tilauksen peruutus tai palautus! HUOM! Lunastamattomista tilauksista perimme 17,50€, joka vastaa noutamattoman lähetyksen toimituskulujen ja muiden käsittelykulujen todellisia kustannuksia. Tämä summa vähennetään sinulle maksettavasta hyvityksestä. Jos haluat, että noutamatta jäänyt lähetys lähetetään uudelleen, siitä tulee maksaa ylimääräinen lähetyskulu 5,90e.

Jos sinun ei syystä tai toisesta ole mahdollista noutaa itse pakettia, voit valtuuttaa toisen henkilön tekemään sen puolestasi ja antaa hänelle lähetyksesi Postin pakettien kohdalla seurantakoodin (toimipisteistä noudettaessa tarvitaan kuvallinen henkilöllisyystodistus) tai automaatilta noutaessa tekstiviestillä saapuneen noutokoodin. Matkahuollon paketteja noutaessa noutaja tarvitsee valtakirjan. Tarkista ajankohtaiset ohjeet aina etukäteen.

PALVELUEHDOT
Luethan Kotton tarjoamien tai välittämien palveluiden (vuokrattavat tuotteet, kurssit, tapahtumat, tilavuokraus) ehdot tarkkaan ennen tilaamista. Tilaamalla tai varaamalla palvelun hyväksyt sen ehdot. Palvelutilaukset ja varaukset ovat sitovia, ellei sopimusehdoissa toisin mainita tai rajata.

REKLAMAATIOT
Haluamme, että olet tyytyväinen saamasi palveluun ja tilauksesi tuotteisiin!

Mikäli toimitus on virheellinen tai tuote on vahingoittunut, tulee ilmoitus virheestä tehdä viipymättä asiakaspalveluun osoitteella info (a) kotto.fi, jotta voimme vaihtaa tai hyvittää tuotteen. Ilmoitukseen tulee liittää kuvaus tuotteen virheestä. Virhe korvataan pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheetön tuote, ilman että tilaajalle syntyy tästä kuluja. Jos tämä ei ole mahdollista, tuotteesta maksettu hinta maksetaan tilaajalle etukäteen sovitulla tavalla, kun viallinen tuote on vastaanotettu palautuksena.

Tarkista pakkauksesi kunto sitä noutaessa ja kerro välittömästi Postin henkilökunnalle, jos huomaat sen vahingoittuneen. Jos tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus jo Postin toimipisteellä asioidessasi.

VASTUUNRAJOITUS
Kotto / Mai et Lin Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä vahingoista.

RIIDANRATKAISUELIN
Mai et Lin Oy:n ja tilaajan välistä sopimusta koskevat mahdolliset riita-asiat pyritään aina ensisijaisesti sopimaan tilaajan ja Mai et Lin Oy:n kesken.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Kuluttajaviraston ohjeiden mukaan ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

ODR-foorumi (http://ec.europa.eu/odr) on Euroopan komission verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi, jolle on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Suomalainen kuluttajan, jolla on riitatilanne suomalaisen verkkokaupan kanssa, kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.

TARJOUSKAMPANJAT JA KAMPANJAKOODIT
TUTUSTUTHAN KAMPANJAN EHTOIHIN HUOLELLISESTI ENNEN TILAUKSEN TEKEMISTÄ. Tarjouskampanjoissa kampanjakoodi tulee syöttää tilauksen yhteydessä ostoskorissa sille varattuun kenttään. Kampanjakoodia ei voi hyödyntää enää tilauksen tekemisen jälkeen. Samassa tilauksessa voi käyttää vain yhtä (1) koodia. Tarjoustuotteita- ja palveluita on pääsääntöisesti saatavilla vain rajoitettu määrä, ellei toisin ole mainittu. Alennuksia ei voida myöntää jälkikäteen. Alehinnat koskevat vain kampanja-aikana tehtyjä uusia tilauksia. Jos tuote halutaan vaihtaa kampanja-ajan loppumisen jälkeen, tuotteet ovat lähtökohtaisesti normaalihintaisia. Jos asiakas on käyttänyt etua ehtojen vastaisesti (esimerkiksi kampanjakoodia tilanteessa, jossa kampanjan edut eivät täyty), pidätämme oikeuden periä hinnanerotuksen asiakkaalta.

TILAUS- JA TOIMITUSEHTOJEN MUUTTAMINEN
Kotto pidättää oikeuden muuttaa näitä tilaus- ja toimitusehtoja ilman erillistä ilmoitusta. Asiakkaan tulee ennen tilaamista tutustua kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin.