LISÄTIETOA AFFENZAHNIN 20/21 ENNAKKOTILAUKSISTA

Lisätietoa Affenzahnin kauden 20/21 välikausi- ja talvikenkien ennakkotilauksista, arvioidut saapumisajat, toimitusajat ja toimintaohjeet tilausten muutoksiin!

PÄIVITYS MTI 15.9. / TUOTETIEDOT PÄIVITETTY KAUPPAAN

Kenkien tuotetiedot on nyt päivitetty kauppaan vastaamaan uusia Affenzahnilta saamiamme tietoja kenkien säänkestävyyden suhteen. Luethan myös alla olevan tiedotteen, jos et ole vielä lukenut. Olemme ehtineet kontaktoida suurimman osan välikausikengät tilanneista asiakkaista ja toivomme saavamme loputkin asiakkaat kiinni tänään ja huomenna. Lähetämme tilauksia matkaan sitä mukaa kun saamme tilauksista kuittauksia! Hoidamme peruutuksia ja muutoksia mahdollisimman nopeasti, tällä hetkellä etusijalla on haastavan aikataulun vuoksi kenkien lähettäminen. Ennakkotilanneilla on tällä hetkellä etuosto-oikeus vedenkestäviin Trail ja Snowboot-malleihin ja 19/20 syys- ja talvimalleihin, jos he haluavat vaihtaa mallia toiseen. Saatavuus on rajallinen, mutta etenkin Trailin ja Snowbootin kohdalla edelleen melko hyvä! Trailit saapuvat arviomme mukaan meille lokakuun puoleen väliin mennessä ja Snowbootit loka/marraskuussa. Emme ota näistä kengistä toistaiseksi tilauksia vastaan uusilta asiakkailta.


PÄIVITYS KE 9.9. / TÄRKEÄÄ TIETOA ENNAKKOTILANNEILLE

Olemme saaneet asiakkailta tiedusteluja VK-kenkien vedenpitävyydestä ja pyytäneet maanantaina Affenzahnilta lisätietoa ja tarkennusta asiasta ja kengän teknisistä ratkaisuista. Jäimme odottamaan heidän vastaustaan, emmekä lähettäneet alkuviikosta lisää kenkiä matkaan. Halusimme saada tarkemmat tiedot asiakkaitamme varten, jotta he voivat arvioida ennen kenkien laittamista matkaan, ovatko ne heidän tarpeisiinsa sopivat. Saimme vihdoin 8.9. illalla vastauksen Affenzahnilta. Valmistajalta saamissamme ennakkotiedoissa on puhuttu vedenkestävästä kalvosta (waterproof) ja me, kuten moni asiakaskin olemme tulkinneet sen tarkoittavan että kenkä on vedenkestävä (ei tietysti kumisaappaan veroinen, mutta ratkaisultaan viime vuoden kenkiä vastaava). Eri syksy- ja talvikenkiä ei ole eroteltu saamissamme materiaaleissa tai Affenzahnin omassa verkkokaupassa vedenpitävyyden suhteen siinä vaiheessa, kun kengät ovat tulleet meille ennakkomyyntiin ja kaikkien kenkien kohdalla on puhuttu vedenpitävyydestä. Kaikissa syksy/talvikengissä on vedenkestävä Affentex-kalvo, mutta malleissa on kahdenlaista teknistä kalvoratkaisua, joista toinen on vettähylkivä (water resistant) ja toinen vedenpitävä (waterproof). TRAIL EXPLORER ja SNOWBOOT- malleissa vedenpitävä kalvo on kengässä joka puolella, myös pohjassa, jolloin se pitää kosteuden loitolla isommassakin rasituksessa. VEGAN VK- ja talvikengissä (low ja mid boot), sekä VILLA-talvikengissä (mid boot) kengän kankaan alla on vedenpitävä Affentex-kalvo, mutta kalvo ei yllä koko kengän ympäri pohjaa myöden. Tämän vuoksi Vegan- ja villakengän luokitus tulisi olla ennemmin vettähylkivä, eikä vedenpitävä. Kengät siis pitävät vettä ja monilla asiakkailla ne ovat pitäneet sitä todella hyvin, mutta pidemmässä käytössä erityisen kosteissa olosuhteissa (kova sade, märässä ruohossa kävely), vesi saattaa hiljalleen alkaa tihkua saumoista läpi.

Päivitämme parhaillaan tuotteiden kuvauksia vastaamaan saamiamme tarkempia tietoja ja tämän vuoksi Affenzahnin kenkien ennakkomyynti on toistakseksi kiinni. Jos haluat vaihtaa mallia johonkin toiseen, perua tilauksen tai tehdä jo käyttöön ottamistasi kengistä reklamaation, laita meille sähköpostia ja otsikoi viesti selkeästi MALLIN VAIHTO, PERUUTUS, REKLAMAATIO jne. Sinulle ei synny tilanteessa mitään kuluja ja palautamme rahat täysimääräisesti heti peruutuksen käsiteltyämme. Odotamme Affenzahnilta lisätietoja palautusten logistiikasta. Olemme tilanteesta äärimmäisen pahoillamme, olemme myyneet kenkiä saamiemme ennakkotietojen mukaisesti ja meidän olisi ehdottomasti tullut saada tieto kengän muuttuneesta ja kahdenlaisesta kalvorakenteesta jo ennen kuin laitoimme kengät myyntiin. Tilanne on todella kurja kaikille osapuolille. Tiedämme että moni asiakas on tehnyt ostopäätöksensä juuri sillä perusteella, että kengissä on vedenkestävä kalvo!

Pyrimme laittamaan seuraavian päivien aikana viestiä kaikille kengät ennakkotilanneille ja kerromme eri vaihtoehdoista ja mitä tarjoamme ratkaisuksi tässä tilanteessa. Toivomme kaikki yhteydenotot SÄHKÖPOSTITSE info (at) kotto.fi. Saamme tällä hetkellä erittäin paljon yhteydenottoja, joten vastausajat saattavat olla normaalia pidempiä. Kiitos kärsivällisyydestä <3

Tiedotamme asiasta lisää ja myös Affenzahnin maahantuoja, Kiddexin ihana Jonna on luvannut avata asiaa tarkemmin Facebookissa!


- Tuuli, Kotton kauppias

--------------

Affenzahnin ennakkotilattujen välikausikenkien (VK - Panther, Bird ja Bear) ensimmäiset erät ovat alkaneet saapua Kottoon. Saamme lisää VK-kenkiä viikon 36 lopussa tai 37 alussa ja ison erän VK-kenkiä viikon 37 lopussa. Viikoilla 37/38 varastoon alkaa saapua myös ensimmäisiä pareja Vegan-talvikenkiä. Eri aikaan tilattujen kenkien ja eri kokojen toimitusajat voivat olla erilaisia, suurin osa Vegan-talvikengistä (VEGAN - Shark, Bird ja Dragon) saapuu lokakuussa ja samaan aikaan alamme saada myös ensimmäisiä eriä villavartisia talvikenkiä (VILLA - Dog, Unicorn ja Bear), sekä Snowbooteja (SNOWBOOT - Toucan, Elephant ja Koala). Lokakuussa on tulossa myös pieni erä uutta Trail All-Weather välikausikenkää (TRAIL - Frog ja Flamingo, koot 26-32). Vegan-talvikenkien ensimmäinen erä on valitettavasti hieman myöhässä aikataulusta ja oletamme niiden saapuvan meille viikon 37 lopulla. Odotamme aikataulusta varmistusta valmistajalta!

JOS HALUAT MUUTTAA TILAUSTASI, PERUA TILAUKSEN, JAKAA TILAUKSEN USEAMPAAN LÄHETYKSEEN TAI LISÄTÄ TILAUKSEESI JOTAIN, ILMOITA TÄSTÄ MEILLE MAHDOLLISIMMAN NOPEASTI SÄHKÖPOSTITSE ( info (at) kotto.fi ). Otsikoi viestisi selkeästi: KOON MUUTOS, TILAUKSEN JAKAMINEN, TILAUKSEN PERUUTUS jne. ja lisää viestin otsikkoon myös TILAUSNUMEROSI - tämä nopeuttaa huomattavasti muutosten käsittelyä ja meillä on tällöin paremmat mahdollisuudet ehtiä napata kuormasta pois tilauksia, joihin halutaan tehdä vielä muutoksia. On kaikkien etu, että emme lähetä epäsopivia kenkiä edestakaisin 

Ennakkotilaukset lähetetään lähtökohtaisesti kerralla, kaikkien tuotteiden saavuttua. Jos tilauksessasi on tuotteita, joilla on eri toimitusaika ja haluat että osa tilauksesta lähetetään jo aiemmin, tämä onnistuu laittamalla meille sähköpostia info ( at ) kotto.fi ja maksamalla ylimääräisen lähetyksen toimituskulut (6,50e). Merkitse viestin otsikoksi TILAUKSEN JAKAMINEN ja tilausnumerosi ja kerro viestissäsi mitkä tuotteet toivot lähetettävän aiemmin. Laitamme vastausviestissä suoran linkin toimitusmaksun maksamiseen! Jos tilauksesi on ok sellaisenaan, emme tarvitse asiasta erillistä kuittausta. Lähetämme myös jaetut tilaukset tilausjärjestyksessä (tilauspäivän/numeron mukaan), eli riippuen tilausjonosta, emme siis pysty lupaamaan tilausten lähtevän matkaan välittömästi toimitusmaksun maksamisen jälkeen, sillä edelläsi voi olla vielä jonossa aiemmin tehtyjä tilauksia. Kiitos ymmärryksestä 

Voit tarkistaa saamastasi tilausvahvistuksesta, milloin odotamme tilaamiesi kenkien saapuvan varastoomme. Huomaathan, että ennakkotilausten kohdalla saapumisaika on aina arvio, joka perustuu valmistajalta tilaushetkellä saamaamme toimitusaikaan! Kyseessä ei ole toimitusaikalupaus. Kenkien saapumisajoissa saattaa olla pieniä viiveitä, osa viikolla 36 odotetuista kengistä saattaa siis saapua varastoomme vasta viikon 37 puolella jne. Tilauksesi toimitusaika riippuu saapumisajan lisäksi siitä, missä vaiheessa ennakkotilausta olet tilannut kengät. Täytämme tilauksia tilausjärjestyksessä, sitä mukaa kun kenkiä saapuu meille (lähtien 1.8. tilauksista). Kaupan tuotesivulla nyt näkyvillä oleva aika kertoo milloin juuri nyt tilattujen erien odotetaan saapuvan varastoomme. Mielettömän suuren suosion vuoksi olemme saaneet tehdä lukuisia lisätilauksia, joten meille saapuu kenkiä yli 50 eri erässä, jotka eivät välttämättä saavu meille tilausjärjestyksessä! Emme siis valitettavasti pysty vastaamaan yksittäisiä tilauksia koskeviin lähetysaikakyselyihin, sillä laitamme tällä hetkellä kaikki resurssit tilausten käsittelyyn.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Voimassa 6.7.2017 alkaen. Päivitetty tieto palautuksen maksullisuudesta 11.8.2020.

Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat Kotto-verkkokaupan (Mai et Lin Oy, 2696928-2) ja yksityisen kuluttajan välistä kauppaa asiakkaan tilatessa Kotto -verkkokaupasta tai sähköpostin välityksellä Suomeen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.


HUOM! NOUDOT TURUN VARASTOLTA MAHDOLLISIA VAIN ENNALTA SOVITUSTI, NOIN KERRAN VIIKOSSA (USEIMMITEN MA 17-18). VARMISTATHAN, ETTÄ OLET SAANUT MYÖS VARASTON OSOITTEEN! POSTIN KOTIINKULJETUS LISÄTTY TOIMITUSVAIHTOEHTOIHIN!



TURUN PUOTI

VANHA PUOTIMME STÅLARMINKADULLA ON SULJETTU! Nouto varastoltamme vain ennalta sovitusti, varmistathan ennen noutoa, että olet saanut uuden varastomme osoitteen.

TOIMITUSKULUT

KOTIINKULJETUS LISÄTTY TOIMITUSVAIHTOEHTOIHIN!

Toimituskulut määräytyvät toimitustavan ja lähetyksen koon/painon mukaan. Nouto Kotton Turun varastolta on maksuton - sovithan noudosta aina etukäteen! Kaikilla vähintään 130€ tilauksilla MAKSUTON TOIMITUS! Rekisteröityneille kanta-asiakkaille edullisemmat toimituskulut. Toimitustapa valitaan verkkokaupan ostoskorissa. HUOMAATHAN, ETTÄ NYKYÄÄN KAIKKIEN KOTIMAAN PAKETTIEN NOUTOAIKA ON 7 PÄIVÄÄ ELLEI MUUTA OLE ERIKSEEN MAINITTU!

Kaikki vähintään 130€ tilaukset (Manner-Suomi): MAKSUTON
Postipaketti (kanta-asiakkaille): 4,50€
Postipaketti (Manner-Suomi): 6,50€
Postin kotiinkuljetus / Ovelle-paketti: 9,50€

Matkahuolto (Suomi): 6,50€

Shipping to EU: 9,50€

PALAUTUS ON MAKSULLINEN / palautuskulut asiakkaalle 6,50€ per palautuslähetys (kanta-asiakkaille 4,50e) - pyydä meiltä ohjeet asiakaspalautukseen 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta! Palautuskulu vähennetään automaattisesti asiakkaalle maksetusta hyvityksestä.

COST OF RETURN INSIDE FINLAND IS 6,50€/4,50€ PER RETURN SHIPPING (ÅLAND EXCLUDED). RETURNS AND EXCHANGES OUTSIDE MAINLAND FINLAND ARE ON CUSTOMER'S RESPONSIBILITY AND ALL SHIPPING EXPENSES ETC. ARE PAID BY THE CUSTOMER. PLEASE LET US KNOW BY EMAIL ( info@kotto.fi ) IF YOU WOULD LIKE TO RETURN OR EXCHANGE YOUR ORDER.

HUOM! Jos tilaat useita litteitä tuotteita, ne eivät välttämättä mahdu enää kirjekuoreen. Tällöin verkkokauppa muuttaa automaattisesti toimituksen postipaketiksi.

Shipping to EU countries: 9,50€

Estimated shipping time outside Finland is 4-10 working days. 


TOIMITUS EU:N ULKOPUOLELLE/ INTERNATIONAL SHIPPING OUTSIDE THE EU - Please email info(a)kotto.fi for a shipping quote before ordering!


MAKSUTAVAT
Voit maksaa kotimaisen Checkoutin kautta suoraan verkkopankista (kaikki suomalaiset pankit), kortilla (Visa ja Mastercard), mobiilimaksulla (Pivo ja MobilePay) tai laskulla/osamaksulla (Mash, Collector ja Jousto).

PayPal on turvallinen ja luotettava kansainvälinen maksunvälittäjä, jolla voit maksaa kätevästi PayPal-tilisi kautta ilman pankkitunnuksia (PayPal-tililtä tai siihen liitetyllä luottokortilla) tai pankki- tai luottokortilla PayPalin toimiessa maksunvälittäjänä. PayPal on englanninkielinen.


HINNAT
Kaikki hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron. Kotto pidättää oikeuden korjata hintoja, jos ne näkyvät virheellisesti teknisistä syistä. Jos hintakorjaus koskee jo tehtyä tilausta, muutos vahvistetaan asiakkaalle ennen tilauksen käsittelyä ja toimitusta.

MAKSUTAVAT
Maksamiseen voi käyttää Kotton verkkokaupassa kerrottuja maksutapoja. Kotto voi muuttaa käytettävissä olevia maksutapoja ja ilmoittaa siitä verkkosivuillaan. Ilmoittamalla tietosi kassalla hyväksyt maksuntarjoajan ehdot.

Checkout
Checkout on turvallinen maksutapa. Voit maksaa sen kautta verkkopankkipainikkeilla, pankki- tai luottokortilla, mobiilimaksulla tai jollain Checkoutin tarjoamista lasku/osamaksuvaihtoehdoista. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu ja Checkout Finland Oy on Osuuspankin omistuksessa.

PayPal
PayPal on turvallinen ja luotettava kansainvälinen maksunvälittäjä, jolla voit maksaa kätevästi PayPal-tilisi kautta ilman pankkitunnuksia (PayPal-tililtä tai siihen liitetyllä luottokortilla). Voit maksaa PayPalin kautta pankki- tai luottokortilla myös rekisteröitymättä. Katso tarkemmat ohjeet Kotton FAQ-osiosta!

Lue lisää eri maksutavoista täältä: Maksutavat/Kotto

TUOTTEIDEN SAATAVUUS
Verkkokaupan saatavuustiedot pyritään pitämään aina ajan tasalla. Jos jostain syystä tuotteen tai tuotteiden saatavuustiedoissa on ollut virhe, otamme sinuun yhteyttä sähköpostilla tai puhelimitse ja ilmoitamme viivästyksestä toimituksessa. Voit päättää haluatko jäädä odottamaan tuotetta vai perua tilauksen tai sen osan. Voit myös halutessasi vaihtaa tilalle korvaavan tuotteen tai palvelun. Ylimyyntitilanteissa tilaukset toimitetaan tilausjärjestyksessä.

Kotto pidättää oikeuden perua tuotteen tilaus, jos vastaavaa tuotetta ei ole saatavilla kohtuullisen ajan kuluessa.

TILAAMINEN
Tuotteita voi tilata verkkokaupan ostoskorin kautta. Kun asiakas on jättänyt tilauksen, hänelle lähetetään automaattisesti tilausvahvistus, johon sisältyy kuvaus tilauksen sisällöstä. Kun tilaus on käsitelty ja valmis toimitukseen, tapahtumasta lähetetään asiakkaalle toimitusvahvistus.

Tilaukset toimitetaan Postin tai Matkahuollon välityksellä. Kirjelähetykset saapuvat suoraan postilaatikkoosi, eivätkä sisällä seurantakoodia. Paketit toimitetaan valitsemaasi Postin noutopisteeseen tai SmartPOST-pakettiautomaattiin (jos päällä on pakettien ohjaus, paketit ohjataan aiemmin valitsemaasi noutopisteeseen), automaatin ollessa täynnä lähetys toimitetaan toiseen lähellä olevaan noutopisteeseen. Matkahuollon Lähellä-paketit toimitetaan valitsemaasi noutopisteeseen tai automaattiin. Tilaus voidaan toimittaa myös suoraan maahantuojan tai yhteistyökumppanin varastolta.

Jos kaikki tilaamasi tuotteet ovat varastossa, toimitusaika on tyypillisesti postipaketeilla noin 2-5 arkipäivää, Matkahuollon paketeilla noin 3-6 arkipäivää ja tavallisilla kirjeillä noin 5-8 arkipäivää. Ilmoitamme sinulle, jos pakettisi oletettu toimitusaika on pidempi kuin tavallisesti. TILAUSSIVULLA MAINITTU TOIMITUSAIKA ON AINA AJANTASAINEN. Huomaathan, että arkipyhät vaikuttavat toimitusaikoihin!

HUOM - Postin toimitusaika kirjeille on muuttunut 1.3.2019 alkaen 1-2 arkipäivästä 4 arkipäivään. Tämä yhdistettynä jo aiemmin käyttöön otettuun neljän arkipäivän jakeluun (tiistaisin ei jaeta kirjepostia) hidastaa huomattavasti kirjelähetysten liikkumista. Jos lähetyksesi on kiireellinen, suosittelemme valitsemaan toimitustavaksi postipaketin (edullisimmillaan rekisteröityneille kanta-asiakkaille 4,50e)!

ENNAKKOTILAUSTUOTTEITA SISÄLTÄVIEN TILAUSTEN TOIMITUS:

Ennakkotilattujen tuotteiden saapumisaika on aina arvio, ellei muuta mainita.
Ennakkotilaukset postitetaan pääsääntöisesti muutaman arkipäivän sisällä niiden saapumisesta meille, usein jo samana arkipäivänä. Suurimpien ennakkotilauserien kohdalla toimituksessa voi kestää hieman tavallista pidempään. HUOM! Jos tilauksessasi on mukana ennakkotilattuja tuotteita, koko toimitus lähetetään ennakkotilattujen tuotteiden saavuttua varastoomme, ellei muuta ole sovittu. Voimme lähettää tuotteita useammassa lähetyserässä asiakkaan erillisestä pyynnöstä, asiakkaan kustannuksella (maksu ylimääräisestä toimituksesta 6,50e/lähetys). 

Nykyään kaikkien kotimaan pakettien noutoaika on 7 päivää, ellei muuta ole erikseen mainittu!

Toimituskulut määräytyvät toimitustavan ja lähetyksen koon/painon mukaan. Nouto Turun varastolta Martista maksuton (noudosta sovittava aina erikseen, noutoaikoja on yleensä 1-2 kertaa viikossa. Saat noutoaikaa sopiessa myös varaston tarkan osoitteen!). Kaikki vähintään 130€ tilaukset ilman toimituskuluja! Toimitustapa valitaan verkkokaupan ostoskorissa.

Nouto Turun puodilta: MAKSUTON - HUOM! NOUDOT EIVÄT TOISTAISEKSI MAHDOLLISIA
Tilaus vähintään 130e: MAKSUTON TOIMITUS!
Kirje (Suomi): 3,50€
Postipaketti (Suomi): 6,50€
Kotiinkuljetus (Posti): 9,50€
Matkahuollon paketti (Suomi): 6,50€


KANTISHINNAT (Suomeen)
Tilaus vähintään 130e: MAKSUTON TOIMITUS!
Postipaketti (Suomi): 4,50€


Shipping to EU countries: 9,50€


TOIMITUS EU:N ULKOPUOLELLE / INTERNATIONAL SHIPPING OUTSIDE THE EU - Please email info(a)kotto.fi for a shipping quote before ordering!

Nouto varastolta - Ajantasainen tieto noutomahdollisuudesta löytyy toimitusvaihtoehtojen kuvauksesta
Sovithan noudosta aina etukäteen! Saat tällöin noutopaikan osoitteen ja tarkan ajan. 

Toimitus ulkomaille / International shipping
Toimitamme suurinta osaa tuotteista myös Suomen ulkopuolelle. Otathan huomioon, että osassa tuotteita on valmistajan asettamia rajoituksia myynnin suhteen. Toimituskulut veloitetaan todellisten kulujen mukaan, pyydäthän arvion toimituskuluista ennen tilaamista!

We ship most of the products outside Finland. Please note that some of the products might have limited availability outside Finland due to restrictions set by the manufacturer. The shipping rate in the web shop is only an estimate. Customers outside the EU, please contact us to get an exact shipping quote before ordering!

Shipping to EU countries: 9,50€

VAIHTO JA PALAUTUS
Verkkokaupasta tai sähköpostitse ostetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu ja ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä. Palautus on maksullinen - palautuskulu asiakkaalle 6,50€ per palautuslähetys, kanta-asiakkaille 4,50e per palautuslähetys. Jos tilauksesta palautetaan tuotteita useammassa erässä, jokaisesta erästä peritään em. palautuskulu. Palautusoikeus ei koske mittatilaustuotteita, hygieniatuotteita (alusvaatteet, kestosuojat, liivinsuojat, avatut rintapumput ja muut imetyksen apuvälineet, sekä hammasharjat) tai asiakkaalle erikseen valmistettuja tuotteita, jotka eivät kuulu Kotton tavalliseen valikoimaan.

Verkkokaupasta tai sähköpostitse tilattuun tuotteeseen saa tutustua, mutta saadakseen täyden hyvityksen, palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön, pesemätön ja myyntikuntoinen. Toivomme tuotteiden palautuvan niiden alkuperäisissä pakkauksissa ja alkuperäisten etikettien olevan kiinni tuotteessa. Mikäli Kotto toteaa, että tuote ei ole enää myyntikuntoinen, palautetaan tuote asiakkaalle ja asiakkaalta veloitetaan hinnaston mukaiset postikulut.

Mikäli haluat palauttaa tuotteen, pyydä palautusohjeet sähköpostitse ( asiakaspalvelu(a)kotto.fi ) 14 vuorokauden kuluessa tuotteen saapumisesta. Saat palautukselle Helposti-koodin, jolla voit jättää palautuslähetyksen Postin toimipisteeseen tai perinteiseen automaattiin (jossa on yksi koko automaatille tarkoitettu kosketusnäyttö). Valitettavasti palautuskoodi ei toimi uusissa automaateissa, joissa on jokaiselle luukulle oma numerolukko.

Palautuskulu on 6,50€ per palautuslähetys (kanta-asiakkaille 4,50e), kun tuote palautetaan Manner-Suomen sisällä. Palautuskulu vähennetään automaattisesti asiakkaalle maksettavasta hyvityksestä. Ahvenanmaalle (Åland) ja ulkomaille toimitetuissa tilauksissa asiakas vastaa palautuskuluista. Jos tilausarvoltaan vähintään 130€ tilauksesta palautetaan osa ja lopullisen tilauksen arvo jää alle 130€, hyvitettävästä summasta vähennetään alkuperäisen tilauksen tavallisten toimituskulujen osuus (6,50€ tai 9,50€ kotiinkuljetusten kohdalla). Tämä koskee myös muita postikuluttomuustarjouksia ja -kampanjoita, sekä määräalennuksia ja muita vastaavia etuja. Jos kampanjan tai tarjouksen ehdot eivät täyty enää palautuksen jälkeen, niistä saatu etu ei ole enää voimassa ja mahdolliset muutokset tilauksen arvossa otetaan huomioon palautushyvitystä tehdessä!

Kotto korvaa virheellisen tai väärin toimitetun tuotteen palautuskulut. Ota yhteyttä ( asiakaspalvelu(a)kotto.fi ) ja korjaamme tilanteen parhaan taitomme mukaan!

Palautus maksetaan pääsääntöisesti samalla maksuvälineellä, jolla alkuperäinen ostos on suoritettu. Kotto hyvittää palautetut tuotteet viimeistään 14 päivän kuluessa palautuksen saapumisesta, mikäli tuote on moitteettomassa kunnossa.

HUOM! Postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia ei lunasteta ja kulut tulevat asiakkaan maksettavaksi. Käytäthän vain ennalta sovittuja postitustapoja.

VAIHTO
Jos haluat vaihtaa tuotteen, palauta hallussasi oleva tuote normaalisti palautusohjeiden mukaan ja tilaa uusi tuote verkkokaupasta. Palautus on maksullinen (6,50e, kanta-asiakkaille 4,50e). Jos haluat odottaa maksupalautusta ennen uuden tilauksen tekemistä, voit pyytää palautusilmoituksen yhteydessä varaamaan toivomasi tuotteen. Varmistamme tuotteen saatavuuden erikseen.

LUNASTAMATTOMAT PAKETIT / postitetut tuotteet
Paketin noutamatta jättäminen ei ole yhtä kuin tilauksen peruutus tai palautus! HUOM! Lunastamattomista tilauksista perimme 17,50€, joka vastaa noutamattoman lähetyksen toimituskulujen ja muiden käsittelykulujen todellisia kustannuksia. Tämä summa vähennetään sinulle maksettavasta hyvityksestä. Jos sinun ei syystä tai toisesta ole mahdollista noutaa itse pakettia, voit valtuuttaa toisen henkilön tekemään sen puolestasi ja antaa hänelle lähetyksesi seurantakoodin (toimipisteistä noudettaessa tarvitaan kuvallinen henkilöllisyystodistus) tai automaatilta noutaessa tekstiviestillä saapuneen noutokoodin. Tarkista ajankohtaiset ohjeet etukäteen www.posti.fi.

PALVELUEHDOT
Luethan Kotton tarjoamien tai välittämien palveluiden (vuokrattavat tuotteet, kurssit, tapahtumat, tilavuokraus) ehdot tarkkaan ennen tilaamista. Tilaamalla tai varaamalla palvelun hyväksyt sen ehdot. Palvelutilaukset ja varaukset ovat sitovia, ellei sopimusehdoissa toisin mainita tai rajata.

REKLAMAATIOT
Haluamme, että olet tyytyväinen saamasi palveluun ja tilauksesi tuotteisiin!

Mikäli toimitus on virheellinen tai tuote on vahingoittunut, tulee ilmoitus virheestä tehdä viipymättä asiakaspalveluun osoitteella asiakaspalvelu(a)kotto.fi, jotta voimme vaihtaa tai hyvittää tuotteen. Ilmoitukseen tulee liittää kuvaus tuotteen virheestä. Virhe korvataan pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheetön tuote, ilman että tilaajalle syntyy tästä kuluja. Jos tämä ei ole mahdollista, tuotteesta maksettu hinta maksetaan tilaajalle etukäteen sovitulla tavalla, kun viallinen tuote on vastaanotettu palautuksena.

Tarkista pakkauksesi kunto sitä noutaessa ja kerro välittömästi Postin henkilökunnalle, jos huomaat sen vahingoittuneen. Jos tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus jo Postin toimipisteellä asioidessasi.

VASTUUNRAJOITUS
Kotto / Mai et Lin Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä vahingoista.

RIIDANRATKAISUELIN
Mai et Lin Oy:n ja tilaajan välistä sopimusta koskevat mahdolliset riita-asiat pyritään aina ensisijaisesti sopimaan tilaajan ja Mai et Lin Oy:n kesken.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Kuluttajaviraston ohjeiden mukaan ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

ODR-foorumi (http://ec.europa.eu/odr) on Euroopan komission verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi, jolle on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Suomalainen kuluttajan, jolla on riitatilanne suomalaisen verkkokaupan kanssa, kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.

TARJOUSKAMPANJAT JA KAMPANJAKOODIT
Tarjouskampanjoissa kampanjakoodi tulee syöttää tilauksen yhteydessä ostoskorissa sille varattuun kenttään. Kampanjakoodia ei voi hyödyntää enää tilauksen tekemisen jälkeen. Samassa tilauksessa voi käyttää vain yhtä (1) koodia. Tarjoustuotteita- ja palveluita on pääsääntöisesti saatavilla vain rajoitettu määrä, ellei toisin ole mainittu. Alennuksia ei voida myöntää jälkikäteen.

TILAUS- JA TOIMITUSEHTOJEN MUUTTAMINEN
Kotto pidättää oikeuden muuttaa näitä tilaus- ja toimitusehtoja ilman erillistä ilmoitusta. Asiakkaan tulee ennen tilaamista tutustua kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin.